
Příběhy úspěšných lidí, kteří začali svůj online projekt od nuly. Proč by to tedy nemělo vyjít i vám?
Učitelé – manželé Samsovi – a jejich útěk ze školy
Shane a Jocelyn jsou oba učitelé, kteří kdysi žili jako každý jiný učitel – chodili denně mezi děti, měli těžkou práci a domů si nepřinesli zrovna miliony. Když se k tomu přidal ještě hrozný šéf, řekli si, že by bylo báječné mít jinou možnost. Něco, co by je oba uživilo a nenutilo chodit do zaměstnání, které jim již nedělá radost a ani nepřináší bůhvíjaké zisky.
Vymysleli si online podnikání, které v začátcích znamenalo webovou stránku, kde sdíleli různý obsah. V té době se jim ale nedařilo. Žádný velký příjem z webu neměli. To zná asi řada těch, kteří se pokoušejí prorazit na internetu.
A tak si na to sedli. Společně promysleli strategii a přišli na to, že je škoda zahodit své učitelské zkušenosti a vytvořili platformu, na které nabízeli nejen hodiny, ale také vlastní e-knihy a další zdroje, které se kolegům učitelům nesmírně hodily. Netrvalo dlouho a tento jejich skromný nápad začal růst a stránka Elementary Librarian (lze přeložit jako Knihovník základní školy nebo Základní knihovník) se stala velmi oblíbenou. Oba si najednou mohli dovolit odejít ze svých zaměstnání a jak sami rádi říkají, díky chybám a odhodlání dělat něco, co je baví, dokázali vybudovat úspěch, který znamená nejen společný projekt, ale také skvělou práci a dobrý příjem.
Sto padesát tisíc dolarů za nálepky
Zní to vtipně, nálepkový byznys? A přestanete se smát, když vám povím částku sto padesát tisíc dolarů? To je v přepočtu bezmála tři a půl milionu korun. A to by na nějakou tu srandu stačilo, no ne?
Podnikatel Tim Koa, který na internetu tvoří videoobsah o svém podnikání, se může pochlubit úspěchem, který by vás nejspíš na první dobrou nenapadl. Tento mladý muž nejen, že je velký sympaťák, on je také talentovaný umělec. Ale nepředstavujte si žádné komplikované umělecké dílo. Jeho produktem jsou roztomilé drobné obrázky složené z jednoduchých linií a barviček. To vše na lepkavém papíře. Ano, mluvíme tu o nálepkách, které si Tim sám navrhuje. A jak se zdá, lidi mají o jeho produkty velký zájem.
Tim ve svém inspirativním videu vypráví, že ani on nevěřil, že bude mít bůhvíjaké profity. Dělal to, co ho bavilo. Začal kreslit a založil si účty na prodejních webech a sociálních sítích. Původně si myslel, že půjde o malou brigádu k hlavní práci – takový koníček, který sem tam přinese nějaký ten dolar. Investoval asi tři sta dolarů (přibližně sedm tisíc korun) do řezačky papíru a tiskárny, která umí tvořit nálepky a dal se do díla.
Rozhodně dobrým krokem, který hned na začátku udělal, byla dokumentace. Všechny svoje aktivity fotil a natáčel. A jelikož žijeme v době, kdy se lidé rádi dívají i třeba na detailní video odlepování velké sady nálepek, ono to zafungovalo! Tuto svou tříletou cestu okomentoval ve videu, kterým chtěl do světa vyslat jasnou zprávu: Pokud vás něco baví, jděte do toho! Ne každé podnikání musí v počátcích stát velké peníze. Hlavní je začít!
Prostě milovala lakování nehtů
Pojďme si ukázat i příklad ženy, kterou možná znáte. Kdysi to byla prostě holka, která milovala lakování nehtů. A miluje ho dodnes. Cristine Raquel Rotenberg, původně socioložka, se ve svých šestadvaceti letech rozhodla založit si sociální sítě, na kterých začala sdílet rady, tipy a triky, kterými inspirovala další sledující, kteří sdíleli její zálibu, jen možná nebyli tak talentovaní a potřebovali vedení.
Během dvou let přišlo na řadu video, které se stalo virálním a její sledující se jím zdvojnásobili. Následovaly další platformy a účty na sítích a zanedlouho tu byly velké spolupráce, a především vlastní značka laků na nehty. Pokud Cristine znáte, jistě víte, že je spojena především s holografickými laky. Této řadě dala i velmi chytlavé jméno „Holo Taco“, což je v angličtině zábavná slovní hříčka. A lidi to baví! Baví je to už řadu let a Cristine si dál lakuje nehty. No není to sen?
Podstatou všech tří příběhu je to, že tito lidé začali dělat něco, co je baví, a vysílat to do světa. Možná ne původně s myšlenkou, že je to bude živit natolik dobře, jako tomu nyní je, ale zkusili to. A možná právě ono nadšení pro věc bez přehnaných očekávání a minimální investice do začátků jsou těmi faktory, které jim pomohly zdolat nejednu překážku. Nyní už tedy zbývá jen jediná otázka: Co baví vás?