Firmy cukají, když jde do tuhého. Pride ztrácí sponzory kvůli strachu z konzervativců
News
Zdroj: Adobe Stock/ Se svolením

Firmy cukají, když jde do tuhého. Pride ztrácí sponzory kvůli strachu z konzervativců

Červen býval v marketingových kalendářích měsícem, kdy značky hrdě ukazovaly duhová loga, podporovaly Pride a zaklínaly se diverzitou. Jenže v roce 2025 je všechno jinak. Stále více velkých firem dává od queer komunity ruce pryč – a důvod? Politika. Strach. A kalkul.
Šimon Hauser Šimon Hauser Autor
9. 6. 2025

Ve Spojených státech, kolébce moderních Pride festivalů, letos padají jména, která by ještě před pár lety u podobného článku nikdo nečekal. Google, Home Depot, Mastercard, PepsiCo, Nissan, Citi, Adidas – všechny tyto firmy se letos rozhodly buď úplně z Pride festivalů vycouvat, nebo výrazně zredukovat podporu.

Například newyorský Pride March letos přišel o třetinu loňských sponzorů. V Torontu odřekli účast technologičtí giganti. A dokonce i Anheuser-Busch, výrobce Bud Light, stáhl podporu Pride St. Louis – přestože právě tam má sídlo.

<Path> The new AI research assistant can plan your entire holiday - in minutes and for free!Zdroj: © Independent Digital News & Media Ltd, independent.co.uk, library.smu.edu.sg, researchgate.net, searchenginejournal.com, článek vytvořen s pomocí generativní AI (ChatGPT)

Duhové loga jen když se to hodí?

Co se změnilo? Podle výzkumu agentury Gravity Research firmy ztrácejí chuť být vidět po boku queer komunity kvůli rostoucímu tlaku konzervativní politiky. Z 49 oslovených brand manažerů jich 39 procent plánuje letos snížit investice do Pride marketingu – přitom ještě loni to bylo jen devět procent. Strach z negativní publicity je podle nich silnější než závazky vůči LGBT+ lidem.

To se promítá i do spoluprací s queer influencery, kteří hlásí citelný pokles kampaní i pozvánek na komerční eventy.

<Path> Letošní Pride kolekce jsme si nemohli obléknout do duhového průvodu, ale budeme je nadšeně nosit po celý rokZdroj: Bohdana Rambousková

Měnit názory podle směru větru se nevyplácí

Firmy se teď pohybují na tenkém ledě – nechtějí se dostat do hledáčku vlády a konzervativních komentátorů, ale zároveň si uvědomují, že ustupování od hodnot, které dříve propagovaly, jim může ublížit. Ukázkovým případem je americký řetězec Target, který po ústupu od DEI (diversity, equity, inclusion) programů čelil kritice z obou stran – konzervativci ho stejně dál nenávidí a queer komunita ztratila důvěru.

Naopak značky, které zůstávají důsledně na straně diverzity, často sbírají body. Výzkum ukazuje, že progresivní reklama přináší firmám i byznysový efekt – konkrétně krátkodobý nárůst prodejů o více než tři procenta oproti konkurenci, která na diverzitu kašle.

Kdo ustoupí jednou, ustoupí navždy

Zatímco velcí hráči zůstávají potichu, prostor přebírají menší firmy a grassroots iniciativy. Ty často nemají milionové rozpočty, ale mají jednu výhodu – jsou autentické. A právě autenticita je dnes to, co queer komunita hledá.

Tipy redakce

Marketing postavený na hodnotách má smysl jen tehdy, když firma ustojí i nepohodlí. Pokud brandy podporují LGBT+ komunitu jen když je klid, nemají v Pride co dělat. Duhové logo je totiž víc než grafika – je to postoj. A ten se nevyplácí měnit podle toho, odkud zrovna fouká vítr.

Zdroj: WARC

Populární
články

Traumatické pouto vzniká v cyklu bolesti, smíření a ticha. Dlouhé chvíle klidu dokážou zastřít paměť na předchozí rány – a prodloužit vztah, který už dávno měl skončit.
TĚLO & MYSL

Proč zůstáváme s lidmi, kteří nám ubližují? Temná pravda o traumatickém poutu

Autor: Šimon Hauser
Kryštof na Ibizu dorazil ani ne před rokem, nicméně učarovala mu tak silně, že se zde rozhodl zůstat. Se svým životem je nyní velmi spokojený a pokud by měl jmenovat jednu věc, která jej přesvědčila k přesídlení, řekl by jen "svoboda"
LUI IBIZA

Přesídlit z Moravy na Ibizu? „V zimě mám pocit, že mi ostrov patří,“ říká Kryštof, kterého ke změně postrčila „elektrikářská bromance“

Autor: Jakub Starý
Intimita nemusí být hlasitá ani zběsilá. Někdy stačí zpomalit a dívat se znovu.
HOT!

Zapomeňte na rychlovky. Pomalý sex nabízí hlubší potěšení i lepší vztahy

Autor: Šimon Hauser
Ve více než 60 zemích je homosexualita stále trestná – někde hrozí i trest smrti.
CESTOVÁNÍ

Za polibek do vězení. Homosexualita je pořád trestná ve více než 60 státech. Které to jsou?

Autor: Šimon Hauser
Muži, kteří mají problémy s erekcí, třebaže u nich lékaři nezjistili žádný fyziologický problém, se mohou cítit tak trochu „v pasti“. Určitá řešení, jak se lépe uvolnit nebo jak zvýšit citlivost penisu, nabízí sex koučink
HOT!

Jak se řeší „psychické“ problémy s erekcí – a co je způsobuje? „Někdy je partnerka pro muže vzrušující až moc,“ vysvětluje odbornice

Autor: Veronika Košťálková
Je sexuální nekompatibilita regulérní problém?
HOT!

Sexuální nekompatibilita: Důvod k rozpadu vztahu, nebo mýtus a výmluva pro ty, co odmítají kompromisy?

Autor: Mirka Dobešová
Co se stane, když si náhodně vyberete dvě erotické seznamky na internetu? Je možné si přes ně skutečně najít vážnou mileneckou známost?
HOT!

Zaplatili jsme si členství v erotických seznamkách, abychom tam našli slíbený zástup „nadržených sousedek“. Podařilo se?

Autor: Michal Černý
Není konsent jako konsent. Pokud si chceme být jistí, že protějšek po sexu opravdu touží, měli bychom počkat na „nadšený“ souhlas
HOT!

Stačí k sexu „obyčejný“ souhlas? Podle odborníků byste měli chtít „nadšené“ svolení – jinak riskujete „zdvořilostní“ hrátky

Autor: Veronika Košťálková
I po náhodném sexu s někým novým můžete zažít hluboký, intimní dialog
HOT!

„Problémem není sex – ale emoční neupřímnost.“ Proč se vyplatí změnit pohled na „kulturu promiskuity“?

Autor: Veronika Košťálková
U fantazií o sportovcích nebo o milování v Paříži si každý snadno domyslí, že nejspíš zapůsobila letošní olympiáda. U nemravných představ, které se odehrávají na pracovišti, se ale nabízí otázka, proč se v takové míře vyrojily právě letos...
HOT!

Orgie v kanceláři, nahá olympiáda nebo smysluplné hrátky. Které erotické fantazie letos slavily boom – a proč?

Autor: Veronika Košťálková

E-Shop