„Prsa máme kuřecí i silikonová.“ Penny šokuje „prsatou“ kampaní, někteří Češi ji mylně považují za škodolibý útok hackerů
Straight friendly
Zdroj: Adobe Stock

„Prsa máme kuřecí i silikonová.“ Penny šokuje „prsatou“ kampaní, někteří Češi ji mylně považují za škodolibý útok hackerů

Kdo po Novém roce zavítal na webové stránky Penny Marketu, mohl snadno pojmout podezření, že někdo takzvaně „hacknul“ webové stránky známého řetězce diskontních potravin. Mezi lednovými promo akcemi s tradiční „letákovou“ grafikou se totiž objevila i nabídka silikonového poprsí zdarma. Odvážná kampaň má (pochopitelně) přilákat pozornost a mimo jiné také motivovat zákazníky, aby nakoupili alespoň za stokorunu. Vedle odvozu limuzínou nebo 99 balení toaletních papírů mohou vyhrát i nové vnady dle svých představ – chirurgicky zvětšené, či zmenšené.
Veronika Košťálková Autor
6. 1. 2025

Prsa krůtí, prsa kuřecí, prsa silikonová
„V Penny máme, jak už jste zvyklí, nabídku, co vám vezme dech! Přispějeme vám na splátku hypotéky – no, kdo by si nechtěl při nákupu brambor ulehčit od tíhy vlastní střechy nad hlavou?“ zamýšlejí se copywriteři řetězce přímo na webových stránkách v sekci Akce. „A když už mluvíme o těžkostech, chtěli jste prsa, tak jsme nabídku trochu ‚přifoukli‘! Kromě kuřecích a krůtích máme i ta silikonová,“ šokuje dál svými asociacemi soutěžní nabídka, která spadá do vánoční kampaně Jak si račte přát. Korunu všemu dodává fotka bujného dekoltu s nápisem, jaký běžně vídáme třeba u ponožek či rukavic: „prsa silikonová, pár, různé velikosti“.

Drůbež, „kozy“ a Sexistické prasátečko
Když si znovu přehrajete v hlavě nabízený oslí můstek „drůbeží prsa – ženské prsy“ (a zjistíte, že na sociálních sítích diskontu nechybí v oficiálních příspěvcích ani provokativní emotikony koz), nezbyde vám, než ještě chvíli zůstat na farmě – jakkoli nevhodné prostředí to je pro úvahy o případné remodelaci hrudníku. Tentokrát se ale přesuneme k vepřům – spontánně se nám totiž vybavila anticena Sexistické prasátečko, kterou brněnské občanské hnutí Nesehnutí udělovalo v letech 2009-2018 za mimořádně sexistické reklamní slogany a vizuály. Kdyby se „prasátka“ rozdávala doteď, možná by se tvůrčí tým Penny Marketu stihl nominovat v rekordním čase, hned na prahu roku 2025.

Tipy redakce

Útok hackerů, nebo realita?
Poté, co se na českém Redditu objevilo vlákno, v němž lidé spekulovali, jestli je „vnadná“ reklama skutečná, nebo jde o pomstychtivý útok hackerů, „prosákla“ silikonová soutěž i na sociální sítě. Vedle zaskočených a pobavených reakcí sklidil řetězec za svoji svéráznou komunikaci i kritiku, a to nejen na Facebook a Instagramu, ale třeba i na LinkedIn.

„Upřímně lituju ty prodavačky, protože oplzlé kecy chlapů na reklamu o prsou si umím živě představit… Já bych se styděla tam pracovat… Kterej chlap vymyslel takhle trapnou reklamu?“ vyjádřila se v komentářích na Facebooku jedna z uživatelek.

„A to je novoroční vtip, nebo to myslí vážně? Jako jinou výhru vymyslet nemohli?“ ohradila se další osoba ve facebookové skupině Everyday Patriarchy Bullshit, kde byl (s patřičnou dávkou znechucení) zveřejněn snímek billboardu s toutéž reklamou.

<Path> Muži jsou pro větší penis schopni udělat cokoliv – a to včetně jeho máčení v octu. Jaké další bláznivé metody zaručeně (ne)fungují?Zdroj: Vice.com, Huffpost.com, Mirror.co.uk

Kauza „silikony“ trochu zastiňuje kampaň

Podle šéfa strategického marketingu Penny Víta Vojtěcha, jehož vyjádření se objevilo na serveru Marketing a Média, si akce všimli i někteří „náhle zrození experti“ a jali se řetězci například doporučovat, ať raději přispěje na umělý chrup cílové skupině zákazníků-seniorů.

„Řeší jen jeden jediný produkt a nerozumí kontextu, že je tady mnohem širší kampaň, a ta je navíc součástí promyšleně budovaného dlouhodobého přístupu k propagaci Penny jako cenového lídra,“ ohradil se Vojtěch proti tomu, že se pozornost veřejnosti upíná z celé vánoční nabídky především na prsa. (Není ale právě toto ten kýžený výstup, o který marketérům šlo?)

A co implantáty do penisu?
„Silikonová prsa jsou produktem, který už dávno není tabu. Přesto je tady spousta těch, co mají potřebu to řešit. Přišlo nám vtipné vzít tento ‚produkt‘ a odkomunikovat ho tak, jak komunikujeme běžné akce – pár, různé velikosti, škrtlá cena – a tvářit se, že to do Penny patří. Jasně, že ne, a každý soudný člověk to pochopí,“ sdělil Vojtěch serveru MaM.

Pokud smíme vyjádřit svůj názor: kdybychom se do začátku drželi čistě stereotypní a binární linky, možná bychom si příště tu kampaň ráčili přát genderově vyváženější. Když může billboard či televizní spot nabízet silikonová prsa z diskontu, proč ne rovnou i zvětšení penisu? Jen ať je to spravedlivé! Ale implantát do mužského údu, to už by do letáku a do veřejného prostoru bylo nejspíš moc, že?

Zdroj: prasatecko.cz, www.mam.cz, reddit.com

Populární
články

„Nejhorší byl ten gaslighting. Už jsem si připadal jako blázen,“ vypráví muž o vztahu, který jej přesvědčil, že chce být raději single
LIDÉ

„Nejhorší byl ten gaslighting. Už jsem si připadal jako blázen,“ vypráví muž o vztahu, který jej přesvědčil, že chce být raději single

Autor: Irena Piloušková
hraběnka Sonata Mondscheinová
LIDÉ

Přežil nacismus, léčbu homosexuality a bavil jako hraběnka Sonata Mondscheinová. Životní příběh Oty Tasinata, průkopníka českého dragu

Autor: Redakce LUI
Příčiny rozporů ve vztahu mohou být různé
LIDÉ

„Odjakživa toužím po dětech, podle partnera je to ale proti přírodě. Stále se kvůli tomu hádáme,“ bojí se rozchodu Patrik

Autor: Mirka Dobešová
Yvonne celých 63 let bojuje o to, aby byla uznána jako žena
LIDÉ

„Nutili mě být muž. Otec mě chytil za genitálie a dokazoval mi, že jsem kluk,“ vzpomíná intersexuální Yvonne. O svou identitu bojuje 63 let

Autor: Mirka Dobešová
Adam Pavlovčin umí zaujmout nejen svým hlasem, ale také nepřehlédnutelnou vizuální prezentací
KULTURA

Zpěvák Adonxs představil „drzou baladu“, s níž chce dobýt letošní Eurovizi. „Česko si jde pro vítězství!“ reagují zahraniční posluchači

Autor: Veronika Košťálková
Taxi služby určené pouze pro ženy mají svůj význam, což potvrdí nespočet konečně spokojených zákaznic
CESTOVÁNÍ

Chlapy neberu, sorry jako! Aneb proč má smysl mít taxislužbu pouze pro ženy

Autor: Michal Černý
Tomáš Horych je digitální markeťák, jenž ve volném čase prodává (nejen) erotické antistresové omalovánky. Jako jediný v Česku
LIDÉ

„Líbilo by se mi, kdyby si mé omalovánky vybarvila Jiřinka Bohdalová,“ říká se smíchem autor erotických gay omalovánek DickObraz

Autor: Michal Černý
S blížícím se pátkem často zaznívá věta: „Sejdeme se v klubu!“ Páry s velkým věkovým rozdílem by k ní nejspíš dodaly: není klub jako klub
LIDÉ

„Máma mi říká, že jsem gerontofilka,“ tvrdí mladá žena – a vysvětluje, proč vždy randí s výrazně staršími muži

Autor: Veronika Košťálková
Sopečná La Palma nutně nadchne každého
CESTOVÁNÍ

„To není mráček, ale sopečné plyny.“ Krása ostrova La Palma, který v roce 2021 zalila žhavá láva, je drsná a překvapivá

Autor: Mirka Dobešová
Javorina dbá na využití přírodních materiálů a také udržitelnost
Living 2/24

Revoluce v domácím fitness: „Naši zákazníci častěji pracují a aktivně žijí v domácím prostředí,” vysvětluje obchodní ředitelka Javorina GYM

Autor: Redakce LUI

E-Shop