„Prsa máme kuřecí i silikonová.“ Penny šokuje „prsatou“ kampaní, někteří Češi ji mylně považují za škodolibý útok hackerů
Straight friendly
Zdroj: Adobe Stock

„Prsa máme kuřecí i silikonová.“ Penny šokuje „prsatou“ kampaní, někteří Češi ji mylně považují za škodolibý útok hackerů

Kdo po Novém roce zavítal na webové stránky Penny Marketu, mohl snadno pojmout podezření, že někdo takzvaně „hacknul“ webové stránky známého řetězce diskontních potravin. Mezi lednovými promo akcemi s tradiční „letákovou“ grafikou se totiž objevila i nabídka silikonového poprsí zdarma. Odvážná kampaň má (pochopitelně) přilákat pozornost a mimo jiné také motivovat zákazníky, aby nakoupili alespoň za stokorunu. Vedle odvozu limuzínou nebo 99 balení toaletních papírů mohou vyhrát i nové vnady dle svých představ – chirurgicky zvětšené, či zmenšené.
Veronika Košťálková Autor
6. 1. 2025

Prsa krůtí, prsa kuřecí, prsa silikonová
„V Penny máme, jak už jste zvyklí, nabídku, co vám vezme dech! Přispějeme vám na splátku hypotéky – no, kdo by si nechtěl při nákupu brambor ulehčit od tíhy vlastní střechy nad hlavou?“ zamýšlejí se copywriteři řetězce přímo na webových stránkách v sekci Akce. „A když už mluvíme o těžkostech, chtěli jste prsa, tak jsme nabídku trochu ‚přifoukli‘! Kromě kuřecích a krůtích máme i ta silikonová,“ šokuje dál svými asociacemi soutěžní nabídka, která spadá do vánoční kampaně Jak si račte přát. Korunu všemu dodává fotka bujného dekoltu s nápisem, jaký běžně vídáme třeba u ponožek či rukavic: „prsa silikonová, pár, různé velikosti“.

Drůbež, „kozy“ a Sexistické prasátečko
Když si znovu přehrajete v hlavě nabízený oslí můstek „drůbeží prsa – ženské prsy“ (a zjistíte, že na sociálních sítích diskontu nechybí v oficiálních příspěvcích ani provokativní emotikony koz), nezbyde vám, než ještě chvíli zůstat na farmě – jakkoli nevhodné prostředí to je pro úvahy o případné remodelaci hrudníku. Tentokrát se ale přesuneme k vepřům – spontánně se nám totiž vybavila anticena Sexistické prasátečko, kterou brněnské občanské hnutí Nesehnutí udělovalo v letech 2009-2018 za mimořádně sexistické reklamní slogany a vizuály. Kdyby se „prasátka“ rozdávala doteď, možná by se tvůrčí tým Penny Marketu stihl nominovat v rekordním čase, hned na prahu roku 2025.

Tipy redakce

Útok hackerů, nebo realita?
Poté, co se na českém Redditu objevilo vlákno, v němž lidé spekulovali, jestli je „vnadná“ reklama skutečná, nebo jde o pomstychtivý útok hackerů, „prosákla“ silikonová soutěž i na sociální sítě. Vedle zaskočených a pobavených reakcí sklidil řetězec za svoji svéráznou komunikaci i kritiku, a to nejen na Facebook a Instagramu, ale třeba i na LinkedIn.

„Upřímně lituju ty prodavačky, protože oplzlé kecy chlapů na reklamu o prsou si umím živě představit… Já bych se styděla tam pracovat… Kterej chlap vymyslel takhle trapnou reklamu?“ vyjádřila se v komentářích na Facebooku jedna z uživatelek.

„A to je novoroční vtip, nebo to myslí vážně? Jako jinou výhru vymyslet nemohli?“ ohradila se další osoba ve facebookové skupině Everyday Patriarchy Bullshit, kde byl (s patřičnou dávkou znechucení) zveřejněn snímek billboardu s toutéž reklamou.

<Path> Proč jsou mužské údy na starých obrazech tak mrňavé? Odpověď přinesla studie, která chtěla najít historicky ideální velikostZdroj: iflscience.com, bjui-journals.onlinelibrary.wiley.com, lui.cz

Kauza „silikony“ trochu zastiňuje kampaň

Podle šéfa strategického marketingu Penny Víta Vojtěcha, jehož vyjádření se objevilo na serveru Marketing a Média, si akce všimli i někteří „náhle zrození experti“ a jali se řetězci například doporučovat, ať raději přispěje na umělý chrup cílové skupině zákazníků-seniorů.

„Řeší jen jeden jediný produkt a nerozumí kontextu, že je tady mnohem širší kampaň, a ta je navíc součástí promyšleně budovaného dlouhodobého přístupu k propagaci Penny jako cenového lídra,“ ohradil se Vojtěch proti tomu, že se pozornost veřejnosti upíná z celé vánoční nabídky především na prsa. (Není ale právě toto ten kýžený výstup, o který marketérům šlo?)

A co implantáty do penisu?
„Silikonová prsa jsou produktem, který už dávno není tabu. Přesto je tady spousta těch, co mají potřebu to řešit. Přišlo nám vtipné vzít tento ‚produkt‘ a odkomunikovat ho tak, jak komunikujeme běžné akce – pár, různé velikosti, škrtlá cena – a tvářit se, že to do Penny patří. Jasně, že ne, a každý soudný člověk to pochopí,“ sdělil Vojtěch serveru MaM.

Pokud smíme vyjádřit svůj názor: kdybychom se do začátku drželi čistě stereotypní a binární linky, možná bychom si příště tu kampaň ráčili přát genderově vyváženější. Když může billboard či televizní spot nabízet silikonová prsa z diskontu, proč ne rovnou i zvětšení penisu? Jen ať je to spravedlivé! Ale implantát do mužského údu, to už by do letáku a do veřejného prostoru bylo nejspíš moc, že?

Zdroj: prasatecko.cz, www.mam.cz, reddit.com

Populární
články

Londýnská restaurace The Fair Pour chce upozornit na majetkové nerovnosti – i proto bude otevřena ve speciálně vybraném termínu
FUN

„Platím dvě piva a příplatek za vilu s bazénem!“ Jak to chodí v hospodě, která majetným schválně účtuje vyšší částky?

Autor: Veronika Košťálková
Nadnárodní firmy, které dříve ochotně slavily tzv. „pride month“ a otevřeně podporovaly LGBT+ menšinu, v důsledku změny politického klimatu „převlékají kabáty“
AKTUALITY

Přistiženy při pinkwashingu? Obří firmy ukazují LGBT+ lidem záda, duhové škrty dělá McDonald’s, Amazon i Meta

Autor: Veronika Košťálková
Ketamin, původně vyvinutý jako anestetikum, se v posledních letech dostává do popředí jako kontroverzní nástroj pro léčbu deprese
TĚLO & MYSL

„Bral jsem 3 gramy za noc“: Proč muži používají ketamin k léčbě deprese

Autor: Michal Černý
I když spal dvanáct hodin denně, stále byl vyčerpaný a nešťastný
LIDÉ

„Na vyhoření je nejhorší, že vám ho lidi nevěří,“ vypráví Daniel o dnech na dně. „U mě to odstartoval coming out,“ dodává

Autor: Irena Piloušková
Mnohé studie i mediální titulky líčí generaci Z jako „kutilsky neschopnou“. Často ale zapomínají na fakt, že pronajímatelé DIY projektům příliš nefandí – a s vlastním bydlením to mají „sněhové vločky“ těžší než generace jejich rodičů
LIDÉ

Každá pátá „sněhová vločka“ se bojí vyměnit žárovku. Důvody, proč generace Z radši volá na pomoc řemeslníky, vás pobaví i rozesmutní

Autor: Veronika Košťálková
Takzvaní „treatleři“ si hlasitě stěžují na dovážkové služby – často jim však nedochází, v jakých podmínkách kurýři pracují
TRENDY

Napůl zákazník, napůl Hitler. Tzv. „treatleři“ jsou postrachem kurýrů i sociálních sítí. Jak rozvážkové služby mění běžné lidi na tyrany?

Autor: Veronika Košťálková
Mladší generace se stále častěji vyhýbají nejen manželství, ale též i označování svého vztahu jakoukoliv oficiální nálepkou
TRENDY

Zapomeňte na manželství aneb Čeho se bojí moderní „vztahofobové“

Autor: Redakce LUI
Průvodce Karel, který si prošel mnoha pekelnými situacemi, ze kterých si dnes umí udělat legraci
LIDÉ

Bezdomovec nemusí smrdět, žebrat a může být i hezky oblečený, pokud skutečně chce, říká speciální pražský průvodce Karel

Autor: Michal Černý
I když některé studie říkají, že žádný gay gen neexistuje, ještě pořád zůstává poměrně velký prostor pro to, abychom zjistili opak
TĚLO & MYSL

Moje rodina je důkaz, že existuje „gay gen“, říká bisexuální TikToker Sam Williams. A není sám

Autor: Michal Černý
Daniel Krutý, zakladatel politické strany Hnutí Generace
LIDÉ

„LGBT lidé jsou součást společnosti, nemám v plánu házet je v jakémkoliv ohledu přes palubu,“ říká Daniel Krutý, zakladatel Hnutí Generace

Autor: Michal Černý

E-Shop