
Nadměrné velikosti jsou málo nadměrné a černoši jsou málo černí: Andrew Christian čelí kritice za svou inkluzivní kolekci spodního prádla
Andrew Christian je jednou z nejznámějších značek spodního prádla a plavek, která cílí primárně na gaye. Jméno si udělala sex pozitivním přístupem, odvážnými modely a kampaněmi, v nichž je toho pod látkou prádla vidět opravdu hodně. Známá je ovšem i tím, že pro své kampaně používá vypracované a štíhlé muže a mnozí ji tak vytýkají, že podporuje body shaming.
Bylo tak poměrně překvapující, když Andrew Christian představil kolekci, která má těžiště u mužů s velkými těly. Kolekce jménem THICK (silný, tlustý) nabízí prádlo až do velikosti 2XL a v reklamní kampani používá muže adekvátních proporcí. Na hlavní fotce, kterou značka pro kolekci použila, je šestice chlapů, z nichž ani jeden není vyrýsovaný „fitness bůh“, ba naopak. Veřejnosti je to ale málo.
Kde jsou černoši?!
Andrew Christian kampaň oznámil 2. května na Twitteru. „Je tady THICK! Naše zbrusu nová kolekce THICK je navržená a střižená speciálně pro silnější tělesné typy.“ Tweet dále obsahoval hashtagy #bodypositivitymovement a #inclusivity. A právě s nimi mají odpůrci kampaně problém. Podle nich si totiž takové označení nezaslouží.
„Bylo by pěkné, kdyby tam byla přítomná i nějaká hnědá barva kůže, haha, zejména když titulek pochází z hovorové angličtiny Afroameričanů,“ postěžovala si jedna z uživatelek Twitteru. Naráží tím na fakt, že „thick“ je slangové označení amerických černochů, kterým popisují macaté nebo tělnaté muže černochy.
Zástupci nebílých etnik, kteří jsou na fotce, jsou totiž asi málo černí. Poněkud ironicky na to ve vyjádření pro Queerty reagovala prostřednictvím svého mluvčího Jeffa Whita i přímo značka Andrew Christian. „Ben Reznik, jeden z modelů, kteří jsou na té THICK fotce, je Afroameričan. Jsem si jistý, že hrozně rád slyší, že ‚není dost černý‘. AndrewChristian.com měl vždy obrovskou škálu všech typů modelů.“
Velká je málo velká
Jiní značce naopak vytýkají, že velikosti v kampani pro tlouštíky končí číslem 2XL. Prý je to málo, navíc velikost 2XL je jen „do vyprodání zásob“. „To je skutečně nepřijatelné. Mít zboží pro thick kluky a jít jen na 2X není moc velká rozmanitost, když jste ho prodávali jen před touto akcí! Pokud chcete opravdu propagovat ty větší velikosti, jděte až na 4X nebo 5X. Teprve pak byste byli ‚rozmanití‘,“ dal se slyšet pro změnu jiný kritik.
Společnost k tomu měla podle mluvčího své důvody. „Zhruba před deseti lety jsme se snažili zavést 2XL, ale uvedení na trh nebylo úspěšné. V roce 2021 jsme se rozhodli znovu zavést kolekci 2XL a její uvedení bylo tak ohromně úspěšné, že jsme se rozhodli uvést na trh kolekci THICK, která je navržena a proporčně přizpůsobena speciálně pro silnější typy postav.“ White říká, že velikost THICK 2XL je určena pro pasy 101–106 cm, což je o pár centimetrů více než velikost 2XL u jiného spodního prádla této značky.