Podlehly slavné bonbóny tlaku konzervativců? Po kritice nahrazuje značka M&M’s „sluníčkářské“ maskoty herečkou. Lesby a rozmanitost jdou stranou
News
Zdroj: Adobe Stock

Podlehly slavné bonbóny tlaku konzervativců? Po kritice nahrazuje značka M&M’s „sluníčkářské“ maskoty herečkou. Lesby a rozmanitost jdou stranou

Americké bonbóny M&M’s od firmy Mars jsou známé nejen tím, že se „rozplývají v puse, ale nerozpouští v prstech“, ale také maskoty – bonbónovými postavičkami, které vystupují jako „spokescandies“. Tedy vystupovaly. Postavičky totiž nahradí komička Maya Rudolph. Oznámení přišlo krátce po tom, co se na figurky snesla pravicová kritika.
Martin Lyko Martin Lyko Autor
26. 1. 2023

Změna marketingové strategie je běžná věc, ale v případě M&M’s to vypadá, že značka podlehla tlaku konzervativců. „Spokescandies“ si totiž udělaly jméno jako pestré charaktery zastupující různé typy lidí a osobností. V září dokonce po deseti letech přivítaly novou kamarádku, Fialovou. Tu firma vytvořila, aby „reprezentovala přijetí a inkluzivitu“. Fialová je „známá tím, že je naprosto sama sebou, autentická a sebevědomá.“

<Path> Kluci se mají rádi, konzervativní ženy chytají hysterák. Vánoce jsou tady!Zdroj:

„Sladkosti nejsou politické!“

Jenže liberální přístup sklidil kritiku. Do maskotů se obul mj. moderátor pravicové televize Fox News Tucker Carlson. Nešetřil sarkasmem a stěžoval si, že se firma rozhodla udělat maskoty „tak neatraktivní, jak to jenom jde. Protože když jste záměrně odpudiví, je jasné, že zastáváte správný názor. Takže Zelená přišla o sexy boty, Hnědá o podpatky…“ narážel Carlson na loňský redesign figurek. „Loni zašla [firma] Mars ještě dál, když přidala obézní a jednoznačně škaredé a lesbické M&M’s, aby propagovala, cituji, ‚feminismus a body-positivitu‘.“

Moderátor naznačil, že inkluzivním marketingem se firma snaží odpoutat pozornost od toho, že dělá nezdravé sladkosti. „Jsme sluníčkáři, takže si [nezdravosti] prosím nevšímejte,“ fabuloval Carlson. V závěru vzteklého monologu si pak postěžoval, že jiná média označila jeho show za mj. transfobní a odsuzující nadváhu, protože „prostě nemůžou vystát, že sladkosti nejsou politické“.

Má ale pravdu? Lidi jako Carlson chtějí svět jednoduchý. Sladkosti jsou sladkosti, holky jsou holky, nosí podpatky a mají být sexy. A potravinářská firma se nemá tvářit, že je osvíceným spasitelem všehomíra, když jí jde jenom o prodeje. V určitém směru je takový názor pochopitelný. Komerce leckdy nezná mezí a neštítí se ničeho. Jenže nedělají takové liberální kampaně svět přece jen trochu hezčí? A nejsou možná dokonce reakcí na to, že společnost chce víc než jenom baštit čokoládu?

Místo animovaných bonbonů živá herečka

„Nebyli jsme si jistí, zda si toho někdo vůbec všimne. A rozhodně jsme si nemysleli, že to zboří internet,“ stojí v tweetu M&M’s, jímž značka v pondělí oznámila, že se její novou tváří stává komička Maya Rudolph. „Ale chápeme to. Dokonce i boty sladkostí mohou polarizovat. Což je to poslední, co M&M’s chtějí, jelikož nám jde o to lidi spojovat,“ rýpl si brand do výroků moderátora Carlsona.

Zdroj: Giphy

„Rozhodli jsme se proto udělat se ‚spokescandies‘ na neurčitě dlouhou dobu pauzu. Je nám potěšením oznámit jejich nástupkyni, milovanou Mayu Rudolph“. Podle značky je Rudolph tváří, „na které se Amerika shodne“. Nadšená je i herečka, jak sdělila portálu Yahoo „Miluju ty sladkosti celý život, je to pro mě obrovská čest, že mě požádali, abych byla součástí kampaně tak legendární značky,“ dala se slyšet.

Možná je ale všechno jinak

Podřídila se skutečně firma názoru zapšklých odpůrců diversity? Mars sice na kritiku Fox News nereagoval přímo, ale uvedl, že její „rozhodnutí není reakcí, ale spíše podporou naší značky M&M’s a pracovali jsem na něm už delší dobu“. Vzhledem k tomu, kolik času a peněz stojí připravit novou reklamu, se zdá nepravděpodobné, že by Mars jen tak podlehl konzervativní kritice.

Naopak je možné, že jde o mazaný PR tah. Firma totiž potvrdila, že se nová tvář značky poprvé objeví během Super Bowlu. „Sice nemůžeme říct víc, ale fanoušci by měli sledovat sociální sítě a web M&M’s. […] O dalším osudu bonbónových figurek budeme informovat v následujících týdnech.“ Nabízí se tak otázka, zda Mars nevyužívá pobouření k tomu, aby na sebe přitáhl pozornost, a během reklamním potenciálem nabitého Super Bowlu nevytasí nějaké eso.

 

Zdroj: Mars, Queer.de, Twitter, Yahoo.com, Advocate

Populární
články

Někteří gayové skutečně touží po tom, aby byli hetero
LIDÉ

„Rozhodl jsem se, že budu hetero,“ tvrdí gay, podle nějž je jeho orientace prokletí, které mu znemožňuje žít tak, jak chce

Autor: Mirka Dobešová
Trans a testosteronové atletky mají zákaz závodit v kategorii žen
AKTUALITY

Zdravý rozum zvítězil: Trans a testosteronové atletky mají zákaz závodit v kategorii žen

Autor: Albert Prokop
Pro dokonalé fotky kdekoliv
AKTUALITY

Fujifilm představuje kapesní fotoaparát Instax Mini 12, který vás okouzlí na první pohled!

Autor: Michal Černý
Marcel Gecov
Living 2023

„Lůžkoviny a ložní prádlo Lejaan vnáší do ložnic hotelový komfort,“ popisuje unikátnost české značky jeden z jejích zakladatelů

Autor: Mirka Dobešová
Investování v těžkých časech? Nemovitost na žádaném místě! Prohlédněte si nové byty ve štědrých prostorách Top Hotelu v Praze
Living 2023

Investování v těžkých časech? Nemovitost na žádaném místě! Prohlédněte si nové byty ve stylu nejen Prahy, ale i Osla nebo Berlína!

Autor: Irena Piloušková
Módní fotograf Lukáš Kimlička se z Bratislavy přestěhoval na malé město
Living 2023

Módní fotograf Lukáš Kimlička: "Rád kombinuju na první pohled nesourodé věci, materiály a struktury!"

Autor: Redakce
Miroslav Hradil je jedním ze zakladatelů zaměstnanecké pro-LGBT skupiny ve ŠKODA AUTO
LIDÉ

„Na předsudky a stereotypy narážejí LGBT lidé i v práci, podpůrné skupiny jim ukazují, že i na nich záleží,“ říká spoluzakladatel jedné z nich

Autor: Mirka Dobešová
Záchrana se podařila
LIDÉ

Utajené soukromí doktora Káji ze Slunce, seno… Koho skrýval v ložnici, s kým zažil harašení a co se mu stalo osudným

Autor: Albert Prokop
Denim lichotí každé postavě! Nevěříte? Možná si jen nevybíráte v souladu se svými přednostmi! Jaké džíny jsou pro vás ty pravé?
STYL

Denim lichotí každé postavě! Nevěříte? Možná si jen nevybíráte v souladu se svými přednostmi! Jaké džíny jsou pro vás ty pravé?

Autor: Irena Piloušková
Láskyplná péče, nebo kontrola a manipulace? ROZHOVOR s terapeutkou o devíti znacích násilného vztahu
WELLBEING

Láskyplná péče, nebo kontrola a manipulace? ROZHOVOR s terapeutkou o devíti znacích násilného vztahu

Autor: Redakce

E-Shop