Masivní objem nebo kovové detaily, to jsou interiérové trendy 2023 podle Westwing. Jemná duha hrdosti je třešničkou na dortu
Straight friendly
Zdroj: Dylan Don / Westwing / se svolením

Masivní objem nebo kovové detaily, to jsou interiérové trendy 2023 podle Westwing. Jemná duha hrdosti je třešničkou na dortu

„Když to funguje, tak do toho nevrtej“ – to je motto, nad nímž se firma Westwing zamyslela a pak se ho rozhodla ignorovat. Do roku 2023 vstoupila s kolekcí, která právě to, co fungovalo nejlépe, znovu přepracovává. Novinky od Westwing jsou zároveň ukazatelem několika hlavních trendů interiérového designu, které se prosadily v posledních letech a pokračují s námi i do letošního roku. Na stejnou kartu můžete vsadit i vy a posunout tak své bydlení na novou úroveň.
Martin Lyko Martin Lyko Autor
6. 2. 2023

Co vznikne, když se spojí nejoblíbenější s kreativním? To se rozhodla v kolekci ICONS prozkoumat firma Westwing. Vzala 10 svých nejprodávanějších produktů do interiéru, oslovila 10 kreativních osobností – módních, lifestylových i zábavných – a nechala každou z nich jeden artikl upravit po svém. V jistém smyslu je to odvážný krok, měnit nejoblíbenější produkty. Vždyť přece to, co funguje a lidé kupují, je lepší nechat na pokoji. Nebo ne?

<Path> Davidův byt s pečlivě vybranými doplňky: "Nedokážu jen tak něco někam položit. Musí to sedět!"Zdroj: David Andrlíček, Redakce

Zda to bylo skutečně moudré rozhodnutí, ukáže jedině čas, my ale věříme, že ano. Změna je důležitá. Inovace, kreativita… to jsou prvky, které nás posouvají dopředu. Bez nich bychom stagnovali jako jednotlivci i jako celá společnost. A právě na kreativitu ve Westwing vsadili. Díky spolupráci s tvůrčími influencery vzniklo 10 předmětů, které jsou jedinečné a ikonické.

Kreativní spolupráce je součástí DNA Westwing. Jsme rádi, že jsme se spojili s deseti tvůrci inspirativního stylu, kteří dali svůj vlastní osobní kontakt deseti našim nejznámějším produktům,“ říká o vzniku kolekce ICONS Delia Lachance, zakladatelka Westwing a jeho současná Chief Creative Officer.

Destilace stylu

Sérii ICONS by Westwing ovšem můžeme rozumět i jako destilaci toho, kam se ubírají současné evropské interiérové trendy. Jejím základem jsou totiž ty nejoblíbenější výrobky z portfolia Westwing. A osobnosti, které si firma vybrala, aby jejich design upravily, také vědí, co dělají. Milují módu, styl, kulturu a život. Ačkoliv je Westwing německá firma, ani zdaleka se nová kolekce neomezuje jen na německý vkus, právě naopak! Z ICONS dýchá nizozemská sofistikovanost, italská elegance i nezbytný pařížský šarm.

Jasným prvkem celé kolekce je důraz na čistotu a jednoduchost. V nabídce Westwing sice najdete i divočejší kreace, tendence k minimalismu je ale u značky nepřehlédnutelná. Jemné tlumené barvy, klasické materiály – s tím se dá těžko šlápnout vedle. Ze série ICONS ale můžeme vyčíst ještě dva další stylotvorné principy, či chcete-li trendy. Tím prvním jsou masivní objemy. Nábytek a dekorace, které si v interiéru získávají pozornost svou hmotou. A v kontrastu k nim tu najdeme efekt lesklého kovu. Blyštivý materiál nepotřebuje velkou plochu, stačí mu malý detail, a i tak dodá vašemu příbytku punc luxusu.

Vybrali jsme z ICONS 6 příkladů, které tyto trendy demonstrují nejlépe. Jako symbolickou třešničku na designovém dortu pak přidáváme ještě výrobek, který do kolekce tak trochu nezapadá, ale v trendovém speciálu LUI rozhodně nemůže chybět. Než k němu dočtete, zkuste si tipnout, co to je.

Masivní objemy

  • Stolek Benno

Odkládací stolek Benno navrhla instagramerka Jessica Mercedes Kirschner. Původem je z Německa, ale žije v Polsku. Na sítích se vyznačuje svým mimořádným smyslem pro estetiku. Pod Jessičiným vedením získal stolek novou barvu – dosavadní verze doplnila teplá terakota. Masivní lakované mangové dřevo a výrazný tvar stolku přitáhnou pozornost v každém interiéru.

  • Křeslo Sofia

„Myslím, že je Sofie nejpohodlnější křeslo, na kterém jsem kdy seděla,“ říká Nizozemka Rianne Meijer, která se podílela na novém vzhledu baculaté klasiky od Westwing. Křeslo je potažené jemnou tkaninou Teddy a celou svou hmotou sedí přímo na zemi. Pokud se ho rozhodnete umístit na koberec, dbejte na to, aby si vzhled textilů nekonkuroval.

  • Taburet Alto

Jako obrovský marhmallow vypadá taburet Alto. V moderním interiéru tak může být vtipnou nadsázkou. Díky sametovému potahu a měkounkému polstrování je ale také nesmírně pohodlný. Novou dvoubarevnou kombinaci pomáhala vymyslet Noor Kleinenberg de Groot.

Kovové detaily

  • Konferenční stolek Antigua

Rám tohoto stolu je z mosazi, nesmrtelně nadčasového kovu zlatavé barvy, který dodá glanc každému interiéru. Teplý ton podporuje béžově mramorovaná deska z matného skla. „Její nové barevné schéma mi připomíná můj původ,“ svěřuje se spoluautorka návrhu, temperamentní španělská tanečnice Motsi Mabuse. Když na to půjdete chytře, můžete stolek postavit klidně vedle sedačky z IKEA a nebude to vypadat blbě. Jen ho pak nezaskládejte hromadou časopisů a ovladačů, to by byla škoda.

  • Lampa Walter

Zrcadlový lesk lampy Walter přitáhne pozornost všude. Její design je stejně věčný, jako kov, ze kterého je vyrobená. Blyštivý povrch jí dal model Felix Hartmann. „Rád spojuji krásu s praktičností,“ prozrazuje. A my mu musíme dát za pravdu. Vyleštěná nerezová kráska vypadá ze všech variant lampy Walter nejlíp. Zkuste ji posadit na nábytek z tmavě hnědého dřeva a získáte kombinaci, která je i přes kontrast materiálů neuvěřitelně elegantní.

  • Zrcadlo Francesca

Je libo trochu opulence? Zrcadlo ve zlatém barokním rámu vám jí zajistí dost a dost. Jeho novou verzi vymyslela španělská haute couture modelka Naty Abascal. Byla múzou Valentina i Oscara De la Renty. Jak zrcadlo vylepšila? Je to prosté, geniální a pro modelku nezbytné: Nechala ho „natáhnout“ na výšku celé postavy.

Hrdá tečka na závěr

Už jsme nastínili, že jeden z prvků do kolekce ICONS tak úplně nezapadá, ale my jsem nadšení, že se v ní objevil. Je to nápojové sklo Minna. Slavný italský autor a moderátor Guglielmo Scilla doplnil už tak skvělý design průsvitnou duhovou patinou. „Když se na toto sklo podíváte ve světle, uvidíte všechny barvy duhy. Pro mě je to odkaz na sounáležitost a hrdost komunity LGBTQIA+,“ vysvětluje nádhernou message Ital, který se sám aktivně zapojuje do queer života a svým lookem boří genderové i módní stereotypy. Karafa a sklenice opaleskující pride barvami, to je dokonalé završení stylové kolekce. Kéž bychom takových rozhodnutí viděli ve světě designu více.

 

Zdroj: Westwing

Populární
články

E-Shop