Nápad za miliardu?! Čtyři kamarádi chtějí nahradit suchý toaletní papír svým vlastním inovativním produktem
Straight friendly
Zdroj: Adobe Stock

Nápad za miliardu?! Čtyři kamarádi chtějí nahradit suchý toaletní papír svým vlastním inovativním produktem

Soutěž Shark Tank, populární americký pořad, kde podnikatelé představují své inovativní produkty a služby před panelem investorů, aby získali finanční podporu, se stala odrazovým můstkem pro mnoho úspěšných firem. Mezi ně patří i společnost Dude Products, která se specializuje na výrobu mokrých ubrousků a má ambici změnit způsob, jakým lidé používají toaletní papír. Respektive, pokusit se jej nahradit v co nejvíce domácnostech.
Michal Černý Autor
24. 6. 2024

Dude Products založili Sean Riley, Ryan Meegan, Jeff Klimkowski a Brian Wilkin v roce 2011. Všichni čtyři jsou dlouholetí přátelé z předměstí Chicaga, kteří se rozhodli využít nápadu, který se zrodil v jejich společném studentském bytě. Sean začal do koupelny nakupovat dětské ubrousky, které si rychle oblíbili jak spolubydlící, tak i jejich přátelé. Tento jednoduchý návyk vedl ke vzniku myšlenky na vlastní produkt – Dude Wipes.

Dude Wipes představují alternativu k tradičnímu suchému toaletnímu papíru tím, že jsou větší než běžné mokré ubrousky a jsou navrženy tak, aby poskytovaly důkladnější a pohodlnější čištění. Zakladatelé nezapomněli ani na ekologický aspekt, ubrousky jsou vyrobeny z rozložitelného materiálu a jsou splachovatelné. 

S počátečním kapitálem 30 000 dolarů, které dali dohromady ze svých úspor, začali tito 4 přátelé vyrábět a distribuovat své vlastní mokré ubrousky. První dva roky ovšem nebyly zrovna přívětivé, jejich příjem dosáhl v roce 2013 pouhých 20 000 dolarů. Přesto se nevzdali a v roce 2014 se jim podařilo uzavřít první významný obchodní kontrakt s maloobchodním řetězcem Kroger, který jejich ubrousky zařadil do své nabídky.

Účast v soutěži Shark Tank

Zásadní zlom přišel v roce 2015, kdy se Dude Products podařilo dostat do sedmé sezóny soutěže Shark Tank. S vtipným a odvážným přístupem přesvědčili investora Marka Cubana, který jim poskytl 300 000 dolarů výměnou za 25% podíl ve firmě. Čím ho přesvědčili? Bylo mu řečeno, že „jeho zadek ho nenávidí za používání suchého toaletního papíru“. Tato finanční injekce a publicita ze show vedly k dramatickému nárůstu prodejů – v roce 2016 tak dosáhly tržby na neuvěřitelné 3 miliony dolarů.

<Path> Štve vás reklama? Berte ji třeba jako pohádku s reálným základem a příležitost ke vzděláníZdroj: Autor, britannica.com

Namísto tradičního marketingu vsadili na virální kousky a humorné kampaně. Například během fotbalového Super Bowlu 2023 si pronajali billboardy v Las Vegas, které zaplnili zábavnými vzkazy směrovanými na slavné osobnosti. Příkladem budiž: „A good swift cleaning that’s tailored to your end zone“ (dobré rychlé čištění šité na míru vaší koncové zóně) a „We love a clean tight end too“ (také máme rádi čisté koncovky), což odkazovalo na tehdejší vztah Taylor Swift a Travise Kelceho. Tento nekonvenční přístup přilákal pozornost médií i veřejnosti a zpečetil tak jejich pevnou pozici na trhu.

Tipy redakce

Na rozdíl od mnoha startupů, které se snaží rychle expandovat a rozšiřovat svou nabídku, se Dude Products rozhodli růst postupně a zaměřit se zatím pouze na jediný produkt. A tato strategie se vyplatila. V roce 2022 dosáhly tržby firmy 110 milionů dolarů a jejich produkty jsou nyní dostupné ve více než 20 000 obchodech po celých Spojených státech. 

Dude Wipes – zhmotněný nápad 4 kamarádů z koupelny
Foto: Adobe Stock

Firma nyní disponuje 21 zaměstnanci a zakladatelé předpovídají, že do pěti let dosáhnou ročních tržeb 500 milionů dolarů a nakonec se stanou miliardovým podnikem. Klíčem k dosažení tohoto cíle je zkrátka dostat jejich produkt do více domácností.

V plánu je též rozšíření marketingového úsilí. V roce 2022 najali Petea Cartera, veterána ze slavné drogistické společnosti Procter & Gamble, jež přivedla na svět kupříkladu pleny Pampers, aby vedl jejich masmediální kampaň. Tato kampaň zahrnuje televizní reklamy, rozhlasové spoty, billboardy a též i sponzoring závodů NASCAR

Inovace a konkurence

Kromě promyšleného a vtipného marketingu se firma zaměřujě také na inovace a udržitelnost. Ubrousky jsou vyrobeny z přírodních vláken a díky tomu, že jsou vlhčené, mohou obsahovat i další složky. Těmi jsou aloe vera a vitamin E, které společně pomáhají uklidnit a hydratovat pokožku. Zakladatelé též podporují legislativu, která by jasně označovala rozdíly mezi splachovatelnými a nesplachovatelnými ubrousky.

Tipy redakce

Co se týká konkurence, k tomu říká Sean Riley jednoduše následující: „Nemůžeme konkurovat jejich kapitálu a počtu lidí. Ale oni nemohou konkurovat naší duchapřítomnosti a kreativitě, rychlosti, jakou se pohybujeme, a věcem, které říkáme. To nás dělá jedinečnými.

Zdroj: forbes.com, curiosity.fun

Populární
články

Ne každý podpatek musí úplně škodit
TĚLO & MYSL

Skutečně podpatky nohám i zádům jen škodí? Vědci nově doložili, že jeden typ podpatků zdraví prospívá. A nosit by je měli i muži

Autor: Mirka Dobešová
Plavání bez plavek je oblíbená kratochvíle, ovšem pobyt na sluníčku bez plavek není bez rizik
SUMMER VIBES

Chystáte se vyrazit opalovat „na ostro“? Nezapomeňte věnovat potřebnou péči vašemu nádobíčku, jedině tak se vyhnete velkému utrpení

Autor: Mirka Dobešová
Suvenýry si na dovolené raději kupte...
SUMMER VIBES

Bačkory, župan, fén či ručníky – co si lze při odjezdu z dovolené vzít z hotelového pokoje a co je už přes čáru?

Autor: Mirka Dobešová
Štěpán Ježek alias DJ Tokátko a Matyáš Sichrovský – duo, které se posledních několik měsíců snaží dát Radosti FX novou tvář
KULTURA

„Aby k nám lidi chodili jen proto, že jde o Radost, to je musíme zase naučit. Tentokrát chceme jít spíše komunitní cestou,“ shodují se majitel hudebního klubu Radost FX Matyáš Sichrovský a produkční Štěpán Ježek

Autor: Michal Černý
Ikonické boty, které se pro mnohé staly životním stylem
STYL

Měsíc hrdosti je vždy bohatý na nové kolekce, ani výrobce ikonických tenisek letos nezahálel

Autor: Michal Černý
Letní měsíce údajně prospívají nejen celkovému vzhledu, ale i intimním partiím
TĚLO & MYSL

Teplé letní dny prý svědčí mužskému nádobíčku. Je „letní přirození“ jen toužebné přání, nebo realita?

Autor: Mirka Dobešová
I lenoši mohou být výkonní, jen musí vědět, jak na to
TĚLO & MYSL

Pět snadných triků pro lenochy, jak zvýšit vlastní výkonnost. Odkládání úkolů „na potom“ už nebude mít šanci

Autor: Mirka Dobešová
„Pokud máte z něčeho strach, často je oprávněný, protože vás varuje intuice,“ myslí si pár
LIDÉ

Seznámení s partnerovým otcem nevyšlo. „Pokud máte z něčeho strach, často je oprávněný, protože vás varuje intuice,“ myslí si pár

Autor: Irena Piloušková
Příprava koktejlu Geranium
TRENDY

„Opičí bar“ v centru Prahy slibuje nejen skvělý gin, ale i koktejly, které osloví každého – včetně abstinentů a veganů

Autor: Mirka Dobešová
Batoh z řady Thule Subterra 2 je stylový a praktický
LUXURY TRAVEL

Nejlepší parťáci na cesty? Jeden je malý, skladný a má čtyři kolečka a druhý se vám „usadí“ na zádech, aniž byste si všimli

Autor: Mirka Dobešová

E-Shop