Móda, která nezná hranic, aneb záplava umělé kůže i efektních průstřihů: Takhle vypadá genderově fluidní móda v Indii

Každý z nás má na módu trochu odlišný názor. Zatímco někdo oblečení moc neřeší a většinou si na sebe vezme to, co je zrovna po ruce, pro jiné je móda celoživotní vášní. Ať už to s oblečením ale máme jakkoliv, jedno je jisté. Móda o nás vždycky něco vypovídá a je vyjádřením naší identity. S touhle filozofií pracují také v Indii. Koncept tamních značek s genderově fluidním oblečením totiž lidi nedělí na chodící pohlaví, ale na jedinečné osobnosti, u kterých na genderu prostě nezáleží.

Doby, kdy módní diktát dělal striktní rozdíly mezi oblečením mužů a žen, je už dávno pryč. Dnes je hlavní myšlenkou módy mít jejím prostřednictvím možnost vyjádřit svoje postoje, emoce i momentální náladu a psychické rozpoložení. V Indii jdou ale ještě mnohem dál. Meze se tam nekladou kreativitě, ale ani různým pohlavím. Tyto módní značky totiž svým zákazníkům nabízí genderově fluidní módu, která lidi nikterak neomezuje, ale naopak jim dává svobodu ve všech směrech.

IKEA zaujala jasné stanovisko k válce na Ukrajině: Nefungují ruské obchody ani e-shop. Co se děje s 15 000 tamějšími zaměstnanci?17. 3. 2022

The Misnomer
Spousta lidí má za to, že genderově fluidní móda vzniká z rozmaru, zhýčkanosti, případně snahy upoutat na sebe pozornost za každou cenu. Značka The Misnomer má ale jiný pohled na věc. Tomuhle brandu totiž záleží především na udržitelnosti. A že to s dalším trendem současnosti myslí opravdu vážně, dokazuje materiály, které k výrobě svého oblečení používá. Najdete mezi nimi recyklovaná vlákna, rostlinnou veganskou kůži bez obsahu síranu chromitého i produkty s certifikací BCI. A komu je značka určena? Především aktivním a praktickým lidem. Její sortiment je totiž plný ledvinek, obalů na notebooky, tepláků i odolných bund.

Anaam
Udržitelnost je také klíčovou součástí značky Anaam. Ta si dává za cíl uchovat kvalitu módy jako takové, ale důležitý je pro ni také poctivý řemeslný přístup. Brand neopomíjí kulturní dědictví své země a ve velkém se inspiruje tradicí a historií. Do svého ležérního oblečení chce ale vtisknout také aktuálnost. U Anaam nenarazíte na křiklavé barvy nebo divoké vzory. I tak se ale značce daří dodat modelům, které by ale jinak mohly být až příliš banální nebo upjaté, nový, neokoukaný šmrnc. Velkou roli v tom hrají zajímavé prvky. Nejpůsobivější jsou zaručeně ty v podobě rafinovaných a neotřelých průstřihů.

Bloni 
Tenhle brand ocení především ti praví fashionisté, kteří se nebojí experimentovat a svoje outfity pečlivě promýšlí do těch nejmenších detailů. Značka Bloni je totiž známá svými poněkud výstředními kousky, které se nejčastěji skládají ze zkrácených, tedy takzvaných „cropped“ bundiček, ale taky ze spousty umělé lakované kůže.

Huemn
Značka Huemn letos slaví desetileté výročí svojí existence na indickém módním trhu, a i když bezesporu patří mezi průkopníky genderově fluidní módy, žádnou vědu z toho nedělá. To se odráží i na oblečení, které brand nabízí. Jde hlavně o pohodlné mikiny, jednoduchá oversized trička a co-ord soupravy všeho druhu. Huemn se ale nevyhýbá ani výrobě džínů, stylových doplňků a limitovaných edic s neotřelým designem. Každý si tu tak přijde na své.

Rishta by Arjun Saluja 
Přemýšleli jste někdy o tom, jak by asi tak mohlo vypadat oblečení, které by se hodilo pro úplně všechny? Přesně takovou módu najdete u značky Rishta by Arjun Saluja. Brand totiž boří jak veškeré genderové, tak i ostatní stereotypy. Je jedno, jestli jste vyšší, menší, hubenější nebo silnější – kousky z dílny Rishta by Arjun Saluja jsou univerzální svými střihy i barvami. Značka razí minimalismus a její specialitou jsou černobílé kombinace. Rozhodně vás ale nebudou nudit, protože originalita oblečení od Rishta by Arjun Saluja nechybí. 

Two Point Two Studios
Z tohoto brandu budou nadšení především milovníci pestrých odstínů. Značka Two Point Two Studios je známá svými hravými kolekcemi, kterým dominují překvapivě velmi snadno kombinovatelné pastelové barvy a nadčasová klasika v moderním hávu. 

Dalo by se říct, že genderově fluidní a unisexové oblečení, které si v poslední době ve světě módy získává čím dál tím zásadnější postavení, se svým způsobem vrací ke kořenům. Veškeré oblečení totiž spojuje jedno – původně šlo o kus látky, který jsme začali škatulkovat až mnohem později. Každý by ale měl mít právo nosit to, co chce. Právě to, kým jsme, totiž našemu oblečení dodává tu pravou jedinečnost a duši. 

Zdroj: Them.us, Idiva.com, Homegrown.co.in, Timesofindia.indiatimes.com