Jak získat za tři měsíce 100 000 sledujících na TikToku: Musíte znát algoritmus a také být sami sebou. Ovšem dostatečně trendy
Straight friendly
Zdroj: Adobe Stock

Jak získat za tři měsíce 100 000 sledujících na TikToku: Musíte znát algoritmus a také být sami sebou. Ovšem dostatečně trendy

TikTok je jedna z nejpopulárnějších a nejrychleji rostoucích sociálních sítí dneška. Možná dokonce vůbec ta nejpopulárnější. Obsah může vytvářet každý a každý ho může také konzumovat. TikTok má proto obrovský marketingový potenciál. Mít hodně sledujících a lajkovaná videa je ale příjemné i prostě jen tak. Dali jsme proto dohromady několik ověřených rad, jak počet svých odběratelů co nejefektivněji zvýšit. A ano, 100 000 sledujících za 90 dní není nesmysl.
Martin Lyko Martin Lyko Autor
23. 6. 2023

Na internetu je možné cokoliv, klidně i sláva přes noc. A občas se to dokonce stane: Někdo na sociální síti získá tolik pozornosti, že ho to vystřelí mezi známá jména klidně ze dne na den. Pro mnohé je takový virální obsah sen. Ať už je to proto, že je prostě těší, když se o nich ví, nebo chtějí propagovat například svou značku.

Jedním z nejlepších nástrojů pro maximální internetový dosah je TikTok. Ačkoliv je podle některých tahle sociální síť potenciální bezpečnostní riziko, stále je natolik oblíbená, že ji prostě nejde ignorovat. TikTok má po celém světě 1,39 miliardy uživatelů. Aktivních uživatelů je pochopitelně o něco méně, ale i tak je to denně asi 600 milionů lidí a za měsíc dokonce celá 1 miliarda.

Je proto lákavé chtít na TikToku dosáhnout velkého počtu sledujících. K tomu, aby se vám to podařilo, je potřeba vědět, jak TikTok funguje. Znát jeho tzv. algoritmus. Než se ale pustíte do studia těchto principů, měli byste si uvědomit, že algoritmus není neměnný, právě naopak. A tak se může stát, že strategie, které fungovala dříve, je najednou neefektivní.

Jak funguje algoritmus TikToku

Algoritmus TikToku je komplexní systém navržený tak, aby uživatelům této sociální sítě doporučoval obsah na jejich domovské stránce, tzv. For You Page (FYP). Jak uvádí sám TikTok: „Systém doporučuje obsah tak, že seřadí videa na základě kombinace několika faktorů. Počítá se zájmy, které vyjádříte jako nový uživatel, ale přizpůsobuje se i věcem, které vás nezajímají.“

Systém sleduje, s jakým obsahem jste interagovali v minulosti, jaké sledujete hashtagy a účty, ale vyhodnocuje také vaši polohu, jazyk vašeho zařízení nebo obsah, který vytváříte vy sami. Místo toho, aby vaše FYP obsahovala jenom videa lidí, které přímo sledujete, nabízí tato stránka mix, o kterém si algoritmus myslí, že vás bude nejvíc zajímat.

A to je právě super, protože to znamená, že když vy sami přidáváte tiktoková videa, může vás objevit mnohem víc lidí. Toho je třeba využít.

Algoritmus TikToku zajímají nejvíce tyto věci:

  • Uživatelská aktivita – čím více lidé s nějakým videem interagují, tím je větší šance, že bude doporučováno dál. Počítají se lajky, komentáře, sdílení, noví sledující, dokončená shlédnutí i opakovaná shlédnutí.
  • Obsah a téma – TikTok doporučuje videa také na základě toho, o čem vlastně jsou. Obsah a téma videí vyhodnocuje tím, že analyzuje klíčová slova v popisku, zvuky ve videu, použité hashtagy, efekty a také přidané prvky, jako jsou například titulky ve videu nebo jeho přepis.
  • Audio – algoritmus sleduje používání hudebních trendů a populárních písniček. Použijete-li ve svém videu populární „TikTok sound“, algoritmus ho bude posílat dál relevantním lidem.
  • Nezájem – při doporučování hraje roli i to, jak na videa reagují lidé, kterým by měla být teoreticky doporučena. A sem patří i to, u jakého obsahu označili, že je nezajímá („Not Interested“), jaké uživatele skryli nebo která vida přeskočili.

Obsah, který TikTok nikdy nedoporučuje

Protože se TikTok snaží své uživatele chránit, existuje obsah, který (je-li to v souladu s místními zákony) platforma povolí a můžete ho vyhledávat a sledovat, ale který nebude doporučovat dál. Pokud tedy chcete, abyste na TikToku rostli, je zbytečné takový obsah vytvářet. Patří sem nebezpečné sporty a kaskadérské kousky, přehnaně sexualizovaný obsah, násilí, tabákové a alkoholické produkty nebo třeba videa, která obsahují QR kódy.

Jak získat 100 000 sledujících

Podle specialistů na TikTok z marketingové a komunikační agentury eDigital je možné na této platformě získat 100 000 sledujících i za 24 hodin. Je ale pravda, že k tomu potřebujete buď velmi pečlivě promyšlený a provedený plán, nebo notnou dávku štěstí.

Nikdo ale neříká, že nemůžete 100 000 sledujících získat za delší dobu, třeba za tři měsíce. Přicházející léto a „okurková sezóna“ tomu navíc poměrně nahrávají. Čas dovolených znamená, že lidé mají více času koukat do mobilu. Nicnedělání vede také k tomu, že lidé hledají nějaké povyražení. A TikTok přesně tohle nabízí.

<Path> Řekni, Instagrame, kdo je na toaletě a v koupelně zdejší, kdo je ze všech nejkrásnější?Zdroj:

Triky, které vám přivedou nové sledující, jsou například následující:

Používejte nové funkce

TikTok čas od času zavede nějakou novou funkcionalitu nebo nástroj, například duet, stitch nebo greenscreen. TikTokový algoritmus bude totiž vždycky mírně upřednostňovat videa, která budou používat takové novinky. Chcete-li růst, měli byste tedy jít co nejvíc s dobou. Proto si také nezapomeňte pravidelně aplikaci TikToku aktualizovat.

Sledujte virální trendy a „opičte“ se

Jít s dobou taky znamená, že musíte sledovat, co zrovna letí, a přizpůsobit se tomu. Je to nový TikTok sound? Zařaďte ho. Je to virální téma, které hýbe společností a všichni o něm mluví? Vymyslete, jak ho spojit se svým obsahem. Nezapomeňte ale, že byste měli být pořád obsahově konzistentní a relevantní pro svoji (osobní) značku.

Dobrý trik je například kombinovat populární písničky s nejoblíbenějšími hashtagy a využít tak potenciál obou těchto algoritmem sledovaných prvků.

Tipy redakce

Buďte jako úspěšní TikTokeři

Inspirovat se tím, co funguje, je vůbec skvělá strategie. Není proto vůbec špatně, když si jako vzor vezmete někoho, kdo už na TikToku uspěl, a budete dělat podobný obsah. Ne vyloženě vykrádat, na to je online komunita velmi choulostivá, ale hodně se inspirovat.

Navíc platí, že jestli chcete mít úspěšná videa, měla by vypadat jako úspěšná videa. Jestli totiž chcete, aby o vás měli diváci zájem, musíte se jim přizpůsobit.

Vyzývejte k odběru

Chcete mít hodně sledujících? Tak lidi vyzývejte, aby vás sledovali. Protože je to možná samotné nenapadne. A protože nejde jen o to, že vám tak přibývají čísla, ale i o to, že se to líbí algoritmu.

Výzvu můžete udělat slovní, jako to dělají například na koncích svých videí youtubeři, ale pomoct si můžete taky třeba emotikonem nebo gifem.

Buďte relevantní a autentičtí

Tohle zní jako největší klišé, jenže důvod, proč to všichni opakují, je ten, že to funguje. Není proto divu, že tuhle strategii doporučuje i přímo jedna specialistka na sociální sítě přímo na TikToku. Podle rachforaday by měl obsah, kterým chcete získat 100 000 sledujících, sledovat tři cíle: shlédnutí, lajky, odběry.

Toho dosáhnete tím, že budete dělat obsah, ke kterému se dokáží diváci nějak vztáhnout. Bude jim dávat smysl, bude o nich, bude ze života. Dá třeba řešení na problém, kterému čelí, nebo se zasměje situaci, kterou sami dobře znají. Takový obsah pak také láká k dalšímu sdílení.

Hodnota vašeho účtu je ale také v tom, že jste to vy. Diváci musí získávat hodnotu, kterou jinde nezískají a kvůli které budou chtít zůstat a sledovat vás dál (a tudíž vás odebírat). Takovou hodnotou je například vhled do nějakého tématu (např. zákulisí z vašeho zaměstnání, odborná znalost něčeho či vynikající humor), ale také vaše osobnost. Nebojte se proto být sami sebou. Někoho tím možná odradíte, ale na druhou stranu je to přesně to, proč za vámi jiní půjdou.

Zdroj: TikTok, edigitalagency.com, later.com, newsroom.tiktok.com, businessdti.com, time.com

Populární
články

Semeno sice jako mlíčko trochu vypadá, konzumace mléka se na jeho chuti ovšem podepisuje negativně
HOT!

Slané, hořké, nasládlé: Na chuť semene má vliv strava, ale taky nemoci. Experimenty zkušených dokazují, co se na šmaku podepisuje nejvíc

Autor: Martin Lyko
Učitelka mu nejen nepomohla situaci zvládnout, ještě přilila olej do ohně
LIDÉ

„Doufám, že jednou naše školství dojde do bodu, kdy učitelé budou umět pracovat s dětmi, jako jsem byl já. Mám trauma,“ říká mladík

Autor: Irena Piloušková
Celý život se hnát kupředu a pak ani nemít čas na drobné radosti? To dnešní mladí lidé nechtějí
LIDÉ

Mileniálové odmítají žít jako „křečci v kole“. Jejich řešením nesmyslnosti tvrdé práce je „měkký život“, jenž se vrací k dávným hodnotám

Autor: Mirka Dobešová
Elektro-sex? Co dříve patřilo drsnějším povahám, je dnes už rozšířenou praktikou, která navzdory mýtům může být i velmi romantická
HOT!

Elektrosex? Co dříve patřilo drsnějším povahám, je dnes už rozšířenou praktikou, která navzdory mýtům může být i velmi romantická

Autor: Irena Piloušková
Součástí vzrušení může být i dominantní postavení muže, kderý kompliment „uděluje“
HOT!

„Miliony žen“ mají v posteli úchylku, o které většina mužů ani netuší. Provazy ani důtky k tomu přitom nejsou potřeba

Autor: Martin Lyko
Věk by neměl být člověku překážkou vůbec v ničem
CESTOVÁNÍ

Na cestování není nikdy pozdě. 94letá seniorka boří svými dobrodružstvími z cest Instagram a zvládá to, o čem my ostatní jen sníme

Autor: Mirka Dobešová
Řada mužů trpí duševními problémy, ale z mnoha důvodů nevyhledá pomoc
LIDÉ

„Muži se bojí projevit slabost. Než jsem šel na terapii, 10 let jsem trpěl,“ popisuje Adam. Obával se i nálepky „cvoka“

Autor: Mirka Dobešová
Eutanázie – měl by mít člověk absolutní právo ukončit svůj život s asistencí lékařů? Otázka, kterou budeme řešit ještě hodně dlouho
LIDÉ

Je dobrovolná eutanázie řešením problémů, anebo neexistuje hranice, kdy by se měl člověk vzdát?

Autor: Michal Černý
Misionářská poloha není jen pro heteráky
HOT!

Jak mají gayové sex? Povědomí, které mají heteráci, je přinejlepším zkreslené. Kdo si dovádění mezi muži vyzkoušel, zná rozdíl

Autor: Martin Lyko
I drag queens již dostaly prostor ve filmu i divadle
KULTURA

Muži se pro pobavení druhých převlékají za ženy od nepaměti. Ženskou roli si „střihli“ mnozí hollywoodští šviháci a třeba i Vlasta Burian

Autor: Mirka Dobešová

E-Shop