
Mladí randí jinak a je třeba se jim přizpůsobit. To si myslí Tinder a zavádí pro Gen Z nové funkce
„Uživatelé Tinderu mění dobu. Zahodili tradiční názory a preferují nekonvenční zážitky a zcela nový slovník,“ uvedla Melissa Hobley, šéfka globálního marketingu Tinderu, když v únoru společnost představila svou první celosvětovou kampaň s názvem It Starts with A Swipe (doslova: začíná to přejetím prstem). Ta cílila především na mladou generaci ve věku 18–25 let a kladla si za cíl zbořit všechny předsudky, které by někdo mohl o Tinderu mít.
Generaci Z šla kampaň na ruku tím, že ukazovala, jak se změnily hodnoty a přístup k seznamovaní. „Zatímco před deseti lety se tzv. hookup (jednorázová nezávazná schůzka, pozn. red.) chápal jako sex na jednu noc, dnes 25 % mladých považuje hookup za něco jiného,“ vysvětlila dále Hobley. „Tinder vám neříká, s kým nebo jak máte randit, a nabízí spoustu různých možností. Vítáme všechny typy lidí a vztahů, ať už trvají pár zpráv v aplikaci, den, noc nebo celý život.“
Právě různorodost vztahů a lidí a přání moct to dát aktivně najevo, je skutečnost, kterou teď Tinder zohlednil zavedením nových funkcí. Zatím jsou dostupné jen v 15 vybraných zemích (např. USA, Francie, Kanada, Brazílie nebo Švédsko), ale můžeme očekávat, že pokud si je uživatelé oblíbí, firma je poskytně i v dalších zemích.
Podle vlastního průzkumu Tinderu totiž 73 % lidí, kteří aplikaci používají, hledá někoho, kdo jasně říká, co chce. Uživatelé si cení autentických a pravdivých informací, které o sobě druzí napíší do profilu. A sami tak o sobě chtějí také informovat. Dokazuje to i fakt, že poslední novinku – možnost uvést na profilu, jakého vztahu chtějí dosáhnout – využilo od jejího zavedení loni před Vánoci 60 % uživatelů a stala se tak druhou nejuváděnější informací (hned po znameních zvěrokruhu).
Zdroj: GiphyPolyamorii a otevřeným vztahům vstříc
Otevřený a upřímný přístup k randění navíc mladé vede k tomu, že se nezavírají do škatulek „tradičních“ vztahů, ale hledají vlastní cestu. Ačkoliv 52 % lidí ve věku od 18 do 25 let stále preferuje monogamní vztahy, celých 41 % z Gen Z preferuje nebo je otevřeno vztahům ne-monogamním. 36 % z nich by stálo o otevřený vztah a 26 % má zájem o polyamorii. Což si teď můžou uvést i na svůj seznamkový profil, nově totiž Tinder zavedl možnost preferovaný typ vztahu označit. Na výběr je monogamie, etická ne-monogamie, otevřený vztah, polyamorie a „vstřícnost k objevování“.
Pronouns are the new black
Zájmena jsou nová černá, tak by se dalo popsat, s jakou samozřejmostí Gen Z přistupuje k paletě sexuálních a genderových identit. Podle dalšího průzkumu Tinderu 33 % Gen Z souhlasí s tím, že jejich sexualita je více proměnlivá, a 29 % tvrdí, že jejich genderová identita se za poslední tři roky stala více proměnlivou. A protože si mladí cení možnosti o sobě otevřeně a jasně komunikovat, mají nyní ve vybraných zemích možnost si k profilu přidat až 4 preferovaná zájmena. Na výběr je z 15 možností.
Vzhledem k tomu, že mezi mladými uživateli Tinderu přibývá nejvíce LGBT+ lidí, lze očekávat, že se možnost přidat na profil preferovaná zájmena stane rychle populární. Skutečnost, že se Tinder této možnosti otevřel a zavedl na to speciální kolonku, navíc pomáhá destigmatizaci a přijetí lidské pestrosti.